Retur- och återbetalningpolicy
Retur & Ångerrätt – Tryggt köp hos Ridepark Sverige
Hos Ridepark Sverige handlar du tryggt. Vi erbjuder 14 dagars ångerrätt enligt lag och dessutom ett förlängt öppet köp i hela 60 dagar – så att du i lugn och ro kan bestämma dig.
14 dagars ångerrätt (enligt lag)
Du har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från att du mottagit varan. För att ångerrätten ska gälla måste produkten vara:
- Oanvänd och förpackningen ska vara obruten!
- Komplett med alla tillbehör och etiketter
- I originalförpackning
60 dagars öppet köp (vår extra trygghet)
Utöver ångerrätten erbjuder vi ett frivilligt öppet köp i totalt 60 dagar från köpet. Vill du returnera inom denna period gäller samma villkor som ovan:
- Produkten ska vara i oanvänt skick!
- Förpackningen ska vara obruten!
- Alla tillbehör och originalförpackning ska följa med
Returkostnader
- Tillbehör och reservdelar: Fast avgift på 95 SEK.
- Elsparkcyklar och elfordon: Från 595 SEK upp till 1995 SEK, beroende på produktens storlek och vikt.
Returkostnaden kommer att dras av från den summa du får tillbaka när vi behandlar din återbetalning. Det är viktigt att du ser till att paketet når oss i gott skick, då vi inte kan ansvara för varor som försvinner under transporten.
Så här returnerar du din beställning
För tillbehör och reservdelar:
Kontakta oss för att returnera en beställning.
För elsparkcyklar och elfordon:
-
-
Kontakta oss
kontakta oss och skriv ämnet "Retur av elsparkcyklar/elfordon". -
Ange returdetaljer
Skriv vilka produkter du vill returnera och ditt ordernummer -
Bifoga bilder eller video
Ladda upp bilder eller en video som tydligt visar att produkten är oanvänd. -
Visa att förpackningen är oöppnad
Skicka även en bild som visar att originalförpackningen är obruten och oöppnad. -
Vänta på returadress
Vi återkommer till dig inom 24 timmar med returadressen. -
Skicka den till oss
Kunden ansvarar själv för att returnera produkten till den angivna returadressen
-
När vi mottagit och inspekterat din returnerade vara kommer vi att bekräfta att vi har tagit emot den. Om vi godkänner din retur, behandlas återbetalningen inom 2-5 arbetsdagar, och returkostnaden dras av från beloppet. Återbetalningen genomförs till samma betalningsmetod som användes vid köpet.
Om du inte har mottagit återbetalningen, kontrollera först ditt bankkonto och kontakta din kortutgivare, eftersom det ibland kan ta några dagar innan återbetalningen genomförs. Om du fortfarande inte fått någon återbetalning, kontakta oss så vi kan hjälpa dig.
Reklamation
Vi rekommenderar att du kontrollerar dina produkter så snart du mottagit dem, för att säkerställa att de är i rätt skick och att leveransen stämmer med orderbekräftelsen. Om produkterna är skadade under transport eller om det finns andra fel, vänligen spara originalförpackningen för eventuell retur eller reklamation.
För reklamation behöver vi tydlig dokumentation för att kunna hantera ditt ärende snabbt och effektivt. Bifoga bilder eller videor som visar felet eller skadan, samt ditt ordernummer och eventuellt serienummer på produkten. För transportskador är det viktigt att även inkludera bilder på förpackningen.
Kontakta oss så hittar vi en lösning tillsammans. Vi strävar efter att du som kund ska vara nöjd med ditt köp. Skicka inte tillbaka varor utan att först ha varit i kontakt med vår kundtjänst.
Avbryta order
När en beställning har lagts och betalningen genomförts är det inte möjligt att avbryta ordern. Vårt system är automatiserat för att hantera beställningar så snabbt som möjligt, vilket innebär att ordern behandlas direkt efter köp.
Denna snabba hantering gör att vi kan erbjuda våra kunder riktigt konkurrenskraftiga priser.
Som kund har du alltid rätt till 60 dagars ångerrätt från den dag du mottagit varan. Du kan returnera produkten inom denna period, förutsatt att den är oanvänd och i originalförpackning.